Poštovane kolege,
današnje predavanje za 10.04.2020 godine je Informacija i poruka (predavanje je u Power Point formatu).
Pominjali smo na prva dva uvodna predavanja da od literature za predmet Komunikologija možete koristiti Komunikološki leksikon (Miletić, M., & Miletić, N. (2012). Komunikološki leksikon. Megatrend univerzitet.). Upravo se ovde u Power Point formatu, a i u Komunikološkom leksikonu nalaze definicije i forme termina "Informacija" i "Poruka".
U komunikološkom leksikonu navodi se da je Informacija (lat. Informatio; od in-Formo: staviti nešto u određen oblik, uobličiti , predstaviti sebi) u:
1. socioantropološkom naučnom okviru: suštinska ljudska tvorevina, sadržaj svesti, saznanje.
2. u kibernetičkom , naučnom okviru,( izvedeno iz opšte teorije sistema i matematičke teorije komuniciranja), informacija je kvantitativno odrediv i merljiv entitet.
Što se tiče poruke ovde ću navesti najjbitnije strukture svake poruke a to su:
A.Informaciono jezgro
b.redudansija
c.vrednosno -persuazivni slojevi i
d. psihosocijalni kontekst.
Pročitajte sledeći naučni rad (njega nije potrebno učiti-već samo pročitati kao propratnu literaturu predavanja, da bi bolje razumeli na koji način mediji prenose određene informacije i poruke, i kako to utiče na geopolitička dešavanja)
link rada:
https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0042-8426/2019/0042-84261903064J.pdf
dr Vojislav Todorović